Spire-genseren: Laget til små superhelter!

Rise Cecilie Moe er en av våre ildsjeler som har laget en helt unik strikkeoppskrift til en barnegenser til inntekt for Sykehusklovnene.

Spire-genseren er inspirert av barn i vekst, som strekker seg mot nye høyder og blomstrer opp og finner sin egen vei med blanke ark. Spire er også en hyllest til barn som kjemper, og til de barna som ikke klarte kampen mot sykdom. Inntektene fra denne oppskriften går derfor til Sykehusklovnene som bidrar til glede, farger og lyse dager for barn på sykehus. Arbeidet Sykehusklovnene gjør er uerstattelig jobb for mange barn på sykehus. Spire-genseren er en feiring av livet og våre små superhelter!

– Inspirasjonen til denne genseren kommer fra en liten superhelt som dessverre tapte kampen mot kreft. Han var en superhelt som elsket Sykehusklovnene, og når klovnene kom på besøk fikk både han og familien øyeblikk der sykdommen ikke dominerte alt. Disse øyeblikkene var ubeskrivelig viktig for både han og familien. Dette er bakteppet for Spire- genseren, forteller Rise.

Litt om Spire

– Jeg laget denne oppskriften i 2020.  Jeg selger oppskriften både på nett og fysisk på events og stands, og alle inntektene går til Sykehusklovnene. Flere kunder har strikket den til egne superhelter, og andre har aksjonert bort sin strikkede genser til inntekt for dere. Spire- strikkeoppskriften gir mange muligheter for å støtte, sier Rise.

Foto: Rise Cecilie Moe. Lånt fra Faunaknit sin hjemmeside

Rise Moe driver selskapet Faunaknit, der hun designer eget strikketøy. Mer informasjon om genseren finner du her: https://faunaknit.com/blogs/news/spire-barnegenser-til-inntekt-for-sykehusklovenene

Vi i Sykehusklovnene er så takknemlige for at vi har så mange ildsjeler som finner kreative måter å støtte oss på. Denne genseren forteller en så fin historie og blir et meningsfylt plagg som ikke bare varmer kropper, men også hjerter.